Tillbaka till Minnesota för mer än besök?

Under tiden jag varit här i Minnesota så har jag tänkt lite, och insett att jag faktiskt trivs här. Här har jag kompisar jag gillar något enormt och passar så bra ihop med. Det är som en familj för mig. Har pratat med Megan och sedan med min fd. värdpappa Aaron.
Vi har diskuterat lite om skolor att byta till efter min tid på Santa Monica och hur jag vill till NYU osv. En ”kusins” pojkvänn studerade precis det jag ville på Main U i Minneapolis/St.Paul och jag kollade upp det lite. Skolan är en av de högre rankade (efter Ivy league skolorna som Brown, Yale, Harvard osv. såklart) och inom programmet är det rankat nummer 2. Det ska heller inte vara några problem att komma in eftersom det är Public skola och inte Private. Kraven är inte lika stora.
Sen en stor faktor- 18tusen för ett år, eller 40tusen för ett år. (dollar)
Jag trivs i Minnesota, så varför inte?
När jag kommer tillbaka till LA ska jag sätta mig ner med listan på alla skolor som har programmet, skriva ut städerna och va de mer har att erbjuda samt kostnad. Jag måste ta tag i och se var jag vill byta till om jag fortfarande vill det efter Santa Monica. Annars kommer jag sitta där och inte ha en aning om vad jag ska ta för kurser, va jag ska söka till eller något. Måste sätta lite struktur på allt!

Så nu vet ni det!

Kommentera

