Flygtrubbel

Såklart så kan jag ju inte åka ifrån Minnesota på vintern utan problem. Såklart ska de bli snöstorm just den dagen jag ska åka. Vad annars?

På lördagen när jag och Megan var påväg hem från Mall of America fick jag ett röstmeddelande att mitt flyg dagen efter 09:25 hade blivit inställt. Shit tänkte jag. Vad gör jag nu? Skolan börjar på måndag, blir jag droppad, vad händer, när kommer jag hem?
Jag ringer till Delta och får då prata med en människa som inte var den smartaste människan i världen. Hon sa att om det var möjligt kunde jag åka till Minneapolis för att ta flyget därifrån som jag ändå skulle byta till. Okej sa jag och tänkte inte mer på det utan ville prata med föräldrarna när vi kom hem.
När vi väl är hemma så pratar jag med Aaron. De finns inte en chans att vi kan ta oss ner till Minneapolis/St. Paul då de ska bli snöstorm.
Eftersom det skulle bli snöstorm och isregn så tänkte jag att alla flyg från Duluth hade blivit inställda. Men för att vara säker gick jag in på Duluth Flygplats hemsida och det var BARA mitt flyg som var inställt. Vad beror detta på då? Aaron bad mig ringa till Delta igen och ta reda på varför.
Jag ringer till Delta, denna gång får jag prata med en kvinna som är hur trevlig som helst och verkligen ville se till att jag kom hem till LA.
Hon sa att inställningen av de flyget kan bero på olika orsaker, och eftersom de kommer en snöstorm kan de ha med att de inte hinner skotta flygbanor så alla flyg inte kan flyga in, och de kan varit ett av dem.
Men denna trevliga människa hjälpte mig och bokade om alla mina flyg så jag kunde åka 12:39 från Duluth och slippa åka ner till Minneapolis i snön, för att byta i Minneapolis och sedan ta flyget där till Los Angeles.
Allt med flyg var löst! Men flyghistorian var inte slut där.

Dagen efter går jag upp kl 9 för att duscha och ta de lugnt. Strax efter halv 10 får jag ett samtal om att mitt flyg som skulle lyfta 12:39 har flyttats till 12:00. Notera att de tar kanske 40 minuter att åka dit. Vi ringer till Cheryl som har religionslektion i kyrkan om att de har ändrats och hon väntar på en ersättare för att hinna hem.
Man ska vara på flygplatsen 75 minuter innan. Helst plötsligt blev allt stressigt.
Påvägen skulle vi även stanna på Hollys jobb så hon kunde säga hej då till mig. De som åkte med till flygplatsen var Megan & Cheryl. Stacy var borta någonstans och Aaron jobbade.

Jag checkar in och säger hej då, går igenom säkerhetsdelen och sätter mig och väntar. Flyget skulle gå om 30 minuter. Tydligen va de något mekanikproblem så flyget kan inte lyfta kl 12. Och tydligen är de så starka vindar att de endast kan ta med 45 stycken på planet för att balansera rätt. 5 stycken skulle inte få åka med. De bad om frivilliga, annars skulle de behöva välja ut vilka som inte fick åka med. Men som tur va så var det 5 snälla självar som kunde vänta och ta ett annat flyg samma dag om det gick, eller när de hitta ett passande flyg. De fick ju även ett 400 dollar presentkort för uppoffringen. Planet kommer till slut iväg nån gång efter 13. Vi landar i Minneapolis någon gång strax efter 2. Men vi kunde ite åka in till gaten då de höll på att skotta flygplatsen. 14:25 kommer vi in på en gate och 14:35 får vi komma av flyget. Mitt nästa flyg går 15:00… Från andra sidan flygplatsen.

Jag tar mig av planet och SPRINGER igenom hela flygplatsen. Jag kände mig som en i Ensam Hemma filmen när de springer igenom flygplatsen för att hinna med flyget. Jag kommer till gaten 14:56 och alla har gått på, men jag hann med! Dock så flög vi inte 15:00 som planerat, utan 16:20 typ då de skottats och flygbanor blivit lediga. Jäkla snö!

Jag kommer till LA strax efter 17 lokal tid. Väntar på mina väskor, där det inte heller finns några vagnar att lägga de på. Notera att jag hade: Hockeytrunk, Stor resväska, liten resväska, datorväska och hockeyklubbor. Detta skulel jag försöka kånka ut ur terminalen och bort till taxibilarna. De tog sin tid, men till slut satt jag i en gul taxi påväg hem till 620 Santa Monica Boulevard.

Flygresan var lång, men jag kom hem till slut.

One comment

  1. Fy fasen vilket krångel med planen!!!! Skönt att du kommit hem till LA igen o hann i tid till skolan började. Kramar

Kommentera

