Sista tiden i Minnesota

Sista tiden i Minnesota gick fort. Och det var lika jobbigt att lämna som vanligt.

Jag trivs i Minnesota. Trots det kalla vädret och min pälsallergi som är på topp när jag bor hemma hos familjen Nelson så trivs jag något enormt där. Och vad jag verkligen gillar med Minnesota är att när jag är där,  då känner jag mig hemma och alltid lika välkommen. Den relation jag byggt upp med familjen är långt ifrån vad jag hade förväntat mig när jag åkte dit för första gången 9e september 2008. Den relation vi har nu är att jag är en del av familjen, varje gång jag lämnar så är det gråtfest och vi skrattar åt att vi faktiskt gråter trots att vi kommer ses snart igen. Aaron (värdpappan) som alltid säger att jag är välkommen tillbaka och har jag tråkigt så är de bara komma förbi, och att om jag går på Main U så kan nån av döttrarna hämta mig på helgerna så jag kan komma ”hem”. De är ofattbart vilken bra relation jag har med en liten familj i en liten stad i norra Minnesota.

Hur som helst. De sista dagarna i Minnesota spenderade jag med att bowla med Jane, Megan & Holly. Jag vann. En kväll hemma hos Korman med Melissa, Holly & Megan där vi bada jacuzzi, åt pizza, kolla på film osv. Superbowl Sunday med ”familjen”. Firade min födelsedag med bekanta omkring mig istället för helt ensam. Var på Minnesota Wild – Vancouver Canucks (rolig historia: Vi betala inget för bilejtterna som var högst upp i arenan, men vi hittade lediga platser längst ner när vi kom dit som vi tog istället, de kollar inte biljetter ändå när man gått igenom säkerhetskontroll/biljettsaken i entrén). De blev även en sista tur till Spirit Mountain där Jane, Stacy & jag åkte snowboard. Fick lära Stacy att åkamen de tog inte lång tid innan hon började hajja hur de funkade. Lördagen, min sista hela dag i Minnesota började Jag & Megan med att möta upp Kim, Christine, Andrew & Patrik vid Chub Lake där vi körde Hook & Slice. Det är som mingolf på sjön, fast man får använda vilket redskap man vill, och vissa stationer var annorlunda där man sköt potatogun, paintball, kalkonbowling osv.
Efter Hook & Slice åkte jag och Megan till Mall of America och mötte upp med Korman för att först käka på Famous Dave’s och sedan vandra runt lite.
Påvägen hem fick jag veta att mitt flyg blivit inställt. Mer om de i seperat inlägg.
När vi kom hem så packade jag klart och på söndagen var det bara att åka hem till Los Angeles igen.

Fyra och en halv vecka i Minnesota och jag kunde inte varit nöjdare med min tid där!

Kommentera

