Vårtermin 2013

Då var vårterminen här!
Även om det bara är onsdag så har jag nu haft alla mina lektioner jag kommer ha under vårterminen 2013. Jag har lektioner på torsdagar med, men de är samma som på tisdagar. Vad är mina tankar på denna kommande termin och de kurser jag läser?

Måndagar
Jag har foto, ett tag har jag funderat på om jag ska droppa den, man har tills den 24e februari på sig att bestämma sig om man vill hoppa av kurser för att kunna få pengarna tillbaka. Men när jag var på lektionen i måndags så känner jag att jag vill inte hoppa av den kursen även om det inte är en kurs jag behöver. Det verkar kul och jag tror jag kommer lära mig mycket inom foto som kan vara bra att veta. Läraren verkar bra och de kan va något att se fram emot, och något som gör måndagar lite bättre.

Tisdag
På tisdagar har jag först makroekonomi  Lektionssalen var en typisk föreläsningssal med kanske 100 platser när ingen har ett riktigt bord, utan bara ett utfällbart litet minibord på armstödet. Läraren verkar bra och ganska rolig som kan hålla ämnet intressant även om ekonomi inte är speciellt kul.
Efter ekonomi har jag matte. För er som läst min blogg sedan tidigare vet att jag hade svårt med matte förra terminen och därför tar om kursen denna termin. Redan efter första dagen så förstod jag mer av vad läraren sa. Mycket bättre än den tidigare då han förklara noggrant vad som ska göras och varför. Han går även igenom det några gånger så att alla förstår. Tror de kommer gå bättre denna termin.

Onsdagar
Psykologi. Detta kommer nog vara min svåraste lektion. Läraren verkar riktigt bra men hon har en speciellt läroteknik som är svår att förklara. Det kommer vara mycket uppgifter och läsning. lektionerna kommer inte vara en föreläsning på de som står i boken, för då kommer vi inte lära oss det direkt. Hon kommer lära ut så vi förstår och så att vi minns va hon säger. De verkar som de kommer bli en bra och intressant kurs, men mycket konversation och mycket arbete.

Torsdag
Torsdag har det inte varit än för mig här i Kalifornien, men mina torsdagar kommer se ut precis som på tisdagar.

fredag ska de bli 24 grader. Så jag tänkte ta mig en hike upp på Runyon Canyon om jag mår prima och kanske lite bio på kvällen. Sådant som märks.

Vårterminen är fullt igång och denna termin ska jag ha bättre disciplin!

Och något annat…
Aleksander ska flytta ut. Norrmannen jag bor med. Han ska flytta hem till Norge och jobba hos sin pappa. Imorgon (under tiden jag är i skolan) kommer de några som ska kolla på lägenheten. Han kommer dock inte flytta ut förens han hittat någon ersättare. De som ska kolla på lägenheten går på samma skola så de är studenter i vår ålder. Hoppas han hittar någon vettig.

Tjofräs, sådär såg jag ut igår. Och i bakgrunden har ni min biljett tavla som ska fyllas på lite.
Picture0001

One comment

  1. FIIIIIIIINA SYSTER!! Härligt o läsa att du är lite mer pepp på matten denna termin. o fotokursen är säkert bra o ha kvar så du har nåt att se fram emot bara har kul med i skolan =)

Kommentera

