Runyon Canyon

Idag var jag ledig från skolan, precis som jag kommer vara varenda fredag framöver!
Dagen blev inte riktigt som planerat men de slutade bra ändå.
Jag började med att gå och handla presentpapper för att slå in syrrans presenter som jag ska skicka hem. Efter det knallade jag mig till postkontoret för att skicka paketen. De visade sig dock att en av grejerna, som jag inte kommer säga va det är då min syster läser min blogg, inte går att skicka då de i slutet på förra året införde en lag där USPS har bannat att skicka denna typ av grej utomlands. De sa att jag kunde gå till Fedex för de får skicka de. Men hos FedEx kostade det 115 dollar att skicka, och det tänkte jag då inte betala för något så litet långt ifrån ett värde av 115 dollar..
Jag skickade i alla fall iväg en av presenterna, och hoppas hon blir glad eftersom hon inte hade önskat sig något speciellt av mig. Den andra presenter får jag försöka lösa på något sätt.

Efter det vandrade jag runt i Santa Monica, tog mig en froyo och vandrade lite på stranden innan jag bestämde mig för att ta bussen till Hollywood. När jag kom fram till Hollywood Boulevard traskade jag mig till Runyon Canyon Park. Det är ett språk upp i bergen som har jättefin utsikt (bilder nedan). I princip alla som var där hade träningskläder på sig, för det går ju uppåt som sagt. Och många passar på att träna där. Det var även väldigt mycket hundar. En liten Corgi kom fram och hälsade på mig när jag satt och vilade på en stock.

Efter en stund uppe i Runyon Canyon tog jag mig ner för att gå runt lite på Hollywood Boulevard innan jag bestämde mig för att ta mina fötter ner till Santa Monica Boulevard/La Brea. Eftersom Target ligger precis vid den busshållplatsen så passade jag på att handla lite mat jag behövde.

På vägen hem får jag även ett SMS från Aleks att de flyttar in en ny kille ikväll. OKEJ?! I onsdags berättade han för oss att han skulle flytta hem till Norge igen, i torsdags kom en kille och kolla, och idag ska någon flytta in. Det är inte samma person som kollade på lägenheten. Aleks har inte ens träffat människan. De enda vi vet är att han är från Santa Monica (som jag förstod), han är i vår ålder och går även på SMC som oss. Vi får hoppas att han är vettig. Jag förstår att Aleks vill åka hem så snabbt som möjligt, men han kunde väll kolla över det med oss eftersom det är vi som måste dela lägenhet med snubben.

Till middag gjorde jag Tacotårta, nomnom! Nu ska jag ta de lite lugnt med Arrow och sedan sova. Blir upp tidigt och städa lägenheten så den ser lite vettig ut när killen ska flytta in. Antar att ingen har dammsugit lägenheten under de 2 månaderna jag var borta.

One comment

  1. Dåligt av Aleks måste ja säga! Han borde hitta folk som sen ni som sagt ska bo med får träffa o bestämma vem som ska bo där till slut!! hoppas verkligen de blir en bra kille som flyttar in nu då! kramar

Kommentera

