Norrmannen ut, Amerikanen in.

I torsdags så sa Aleks som sagt att han skulle flytta ut. I torsdags kom en kille och kollade på lägenheten och när jag satt på bussen på vägen hem i fredags fick jag SMS från Aleks att en ny kille flyttar in på kvällen. De blev dock så att han flyttade in på lördagen. Allt gick väldigt fort och jag var väldigt skeptiskt till det hela. Aleks hade ju inte träffat människan som skulle flytta in med oss men han tyckte han lät snäll på telefon. Vem som helst kan låta snäll på telefon.
Lördagen kom och så gjorde även nya killen som ska bo med oss. Detta betyder då att Aleksander, killen från Norge, har flyttat ut.
In kom en svart kille, i samma ålder som oss. Han hälsade och verkade trevlig redan från start vilket kändes skönt. Han var inte så kräsen om sovplats heller utan sa ”Det här är perfekt för mig” till vardagsrummet. Han ska bara vara här till sommaren.
Killen heter Donne (uttalas typ Donny). Han har bott i LA området länge men är uppväxt och född i Lousiana. Tränar mycket och pluggar just nu 6 dagar i veckan. Han ska bara vara kvar i LA till sommaren, då han flyttar någonstans (minns inte var) där han fått ett Full Ride Scholarship på ett 4 års universitet. Det vill säga. Alla fyra år betalda då han är bra på något. I detta fall var det Amerikansk fotboll.
Donne verkar som en vettig människa, har bara varigt trevligt än så länge och respekterar hur vi har det och frågar om det är något.
Idag söndag flyttade han in lite mer än igår. Han kom hit med lite mer saker och mer kläder.
En sak jag redan föredrar med Donne – Han har en byrå i vardagsrummet med sina grejer i. Aleksader hade alla sina saker i en slarvig hög som om han levde ur en resväska i ett halvår. Det gör alltså att vardagsrummet ser lite mer städat ut och trevligare. Nu vågar man ju ha folk över.
Kommer nog gå bra det här. Jag var inte så pepp på att någon som ingen av oss träffat skulle flytta in, men de slutade ju bra ändå.

Idag var jag nere i Downtown LA och vandrade runt och fotade lite. Passade även på att ta en sväng till IKEA medan jag väntade på att solen skulle gå ner (tänkte fota en del av Downtown på natten) Köpte mig lite kaviar, smörgåsgurka och flädersaft! Blev mycket åka fram och tillbaka men jag gjorde ändå något med dagen. Känns bra.
Imorgon måndag är vi lediga. Tack Mr. President! Det är Presidents Day och då är skolan stängd. Då ska ja ta mig igenom lite plugg och annat smått jag har att göra här hemma.

DSC_2421-2

One comment

Kommentera

