Ny digitalkamera

Vecka 2 i skolan över. Mina torsdagar är som fredagar, vilket är sjukt skönt. Imorgon kommer bli sjukt bra! The Summer Set & We The In Crowd på Roxy!

På morgonen idag var jag på Best Buy och köpte mig en ny liten digitalkamera. Den kostade bara 99 dollar (originalpris var 259 dollar, nedsatt så mycket då de fanns några kvar från black friday). Min gamla har tragiskt nog gått sönder. Eftersom jag ska på konsert imorgon och inte alla arenor tillåter systemkameror så köpte jag mig en ny, jag vill ju ha bilder från konserten jag ska på imorgon. Hoppas den är bra som konsertkamera. Den kostade ju bara cirka 700 kronor så vi får se va den kan ge för resultat.
När jag pratade med en som jobbade i affären så tipsa han om den billigare, jag kollade på två olika, en som var lite dyrare och sen den billigare, han tipsade om den billiga som sagt och sa att den var bättre trots det låga priset. Den ska funka bra i lågt ljus så ja hoppas den blir bra!
Sen är det alltid skönt att ha en liten digitalkamera i väskan då man inte orkar ha med sig den stora systemkameran.

Systemkameran har också fått en liten present med. Ett batterigrepp som jag fick för 25 dollar. De kostar vanligtvis mycket mer, men jag köpte inget originalmärke. väntar även på ett extra batteri.

Och nej, jag slösar inte så mycket pengar som man kan tro på att köpa saker.

26355-s9050-right

Kommentera

