The Summer Set

Igår, fredag, traskade jag mig upp till West Hollywood och Sunset Boulevard. Eller, jag traskade en bit. En stor del åkte jag buss, Som i princip stod still en timma på grund av den lysande Los Angeles trafiken runt klockan fem en fredag. Underbart! Kändes inte alls som jag skulle missa konserten eller så. Men jag hann fram i tid!

Det började med ett band som heter Go Radio. Har inte hört de förut men de va ganska bra! dock var det ingen fart på publiken förutom de två bakom mig som sjöng med i alla sånger och helt klart kom dit för just dem.
Efter Go Radio var det dags för We Are The In Crowd. De va mycket bra och de märktes att de var fler som lyssnade på dem. Filmade låten Kiss Me Again (video nedan).
Och tillslut var det dags för The Summer Set att komma ut på scenen och ansvara för en underbar konsert! The Summer Set är ett sånt härligt gäng och Brian sjunger verkligen med känsla hela tiden! Riktigt bra konsert!
Efter konserten väntade jag ute lite och träffade John, gitarrist, och Jess, trummis, från The Summer Set!
En lyckad kväll!

Just ja! på vägen hem när jag åkte buss så hörde jag några längst bak sitta och prata. Och när de inte är så många på bussen så sitter man ju alltid och tjuvlyssnar. Dock förstod jag inte va de sa. Trodde de va några utlänningar som prata på deras egna språk. Det vill säga inte engelska, spanska eller svenska. Men efter ett tag förstod jag var de kom ifrån och vilket språk de pratade. De kom från Sverige och de pratade en äckligt grov skånska! Jag hatar skånska!
Något jag avskyr är att när man är ute och går och så hör man tjejer och killar som går och pratar äcklig skånska, så himla fult. Efter de kommer den här ”jag är bäst” stockholmskan som bara är jobbig att höra.

Kommentera

