Ibland känns verkligheten som en fantasi

Ibland när jag är ute och går. Spelar ingen roll om det är till skolan, till mataffären eller kanske någon helt annanstans. Var jag än går så slår en tanke mig ibland och jag fortfarande har lite svårt att fatta, men ändå hur lyckligt lottad jag är.
Jag bor i Los Angeles. Jag BOR här. Jag är inte på semester och njuter av 2 veckors sol för att sedan åka hem till Linköping igen. Utan jag bor faktiskt här. Jag har en lägenhet mitt i Santa Monica med riktigt bra läge. Jag går samtidigt i skolan som förmodligen ska hjälpa mig i framtiden.
Varje gång jag tänker på de känns det så sjukt. Hur hamnade jag egentligen här?

Jag pratade med en kompis häromdagen som jobbar i Kanada. Jag sa hur avundsjuk jag var att han jobbade där och kunde åka snowboard. Vi kom dock fram att jag inte borde klaga på något, för jag bor faktiskt i Los Angeles.

Jag tror att hade det inte varit för mitt galna beslut för ungefär 6 år sedan hade jag inte varit här idag. Jag valde att åka till USA som utbytesstudent. Jag hamnade i en superbra familj som gjorde att jag trivdes och fick mig att gilla landet. Jag föll för USA och ville komma tillbaka.
Om du hade frågat mig för 7 år sen, vad jag trodde jag skulle ha åstadkommit och gjort och vad mina framtidsplaner var om 10 år så hade jag garanterat inte nämnt något av de som hänt. Mitt liv har förändrats något enormt, i en bra riktning.
Jag trivs här i Los Angeles. Och jag tror jag aldrig riktigt kommer förstå hur stort det egentligen är att jag BOR i just Los Angeles. The City of Angels. Den där staden man alltid vill åka till för den verkar så häftig.
Ibland är jag så fascinerad över vad alla val jag gjort i mitt liv har lett mig. Tänk om jag inte hade valt att gå på Engelska Skolan. Vad hade jag gjort idag då? Ja inte hade jag varit här idag.

Jag saknar mina vänner och så som jag i princip aldrig ser längre. Men med att flytta hit så inser man verkligen vem som faktiskt är ens vän. Det är de som inte ger upp kontakten när man bor i olika länder. De märks vilka som alltid vill vara vänner. Vilka som är ens vänner för livet.
I April kommer högst troligt Burken hit och hälsar på. Ska bli kul att se ett välkänt ansikte igen! (Har förövrigt känt rackaren i 10 år nu!)

Verkligheten slår till ibland. Jag bor i Los Angeles. Jag bor i Kalifornien. Jag bor i USA.

Vem vet var jag kommer bo om 5 år. Det är bara att vänta och se!

Detta är mitt hem nu. Jag har inget att klaga över. 
DSC_2261

Kommentera

