The Used

Igår var jag inne i Los Angeles på The Wiltern för att se The Used. Brorsan hade fixat ett VIP pass till mig så jag var glad jag!
Arenan hade bra ljud och så, men tycker organisationen kring allt var onödigt krångligt och så vidare.

Eftersom det var sista konserten på Take Action Turnén så skeddedet massa bus på scen under sista låten för alla band.
Först spelade ett bands om heter Mindflow. De är från brasilien och kan ite påstå att jag gilla de direkt. Tråkig scennärvaro osv. De fick Silly String sprayat över hela scenen och de själva under sista låten.
Efter det var det Crown The Empire. Har inte hört de förut men gillade dem starkt. Så blev hem och lyssna på de mer! De fick ping pong bollar kastade över hela scenen vid sista låten och sedan flytta de runt på massa grejer på scen, blockade bort delar från trummsettet och gjordede allmänt jobbigt för dem!
Tredje bandet som spelade var We Came As Romans. De var helt okej men inte ritkigt min smak. När de var deras sista låt så kom massa från de andra banden och crew medlemmar ut och hade middag och något att dricka på scen

Till sist var det dags för The Used! Riktigt bra konsert och de gamla låtarna var allra bäst! När deras sista låt spelades så kastades toalettpapper över hela scenen, på bandmedlemmarna och ut över publiken!

Efter konserten så skulle de vara Meet & Greet, alltså träffa bandet. Men de va jätte dålig organisation. Efter ett tag så fick vi reda på var de skulel vara. Och de va bara att träffa de och få saker signerade. Manfick ta bild på dem men inte med dem. För de hade inte ”tid” för det. Ritkigt larvigt när man betalat extra för VIP och vi var endast typ 20 stycken så inte direkt så de var jobbigt…

Innan jag träffade The Used så väntade vi inne i arenan. Då träffade jag helt random på Luke Johnson från Lostprophets! De gjorde hela min dag garanterat! Och när jag frågade om jag kunde få ta en bild med honom så sa hans kompis ”You know who Luke is?!” (Vet du vem Luke är?). Eh, ja? Han är trummisen i ett stort band som heter Lostprophets. Såklart jag vet vem han är! Superglad över att fått träffa honom!

Lyckad kväll helt enkelt!

Kommentera

