Veckan som varit

Veckan som varit har inte varit speciellt underhållande. Inte mycket som har hänt och jag har mest varit trött.
De senaste dagarna har jag helt omöjligt kunnat somna före klockan 4 på natten, hur gärna jag än velat. Gick och la mig strax efter midnatt en dag men somnade inte förens halv 5. I och med att jag somnar så sent vaknar jag sent och hela dygnet blir förstört och huvudet är bara allmänt trött.
MEN i tisdags natt lyckades jag äntligen vända på dygnet och somnade strax efter 1 och steg upp tjugo i 9! Vill ha en normal dyngsrytm så jag kan orka plugga.

Idag torsdag hade jag mitt allra första prov för terminen. Det var i matte och jag tror det gick helt okej. De första 14 frågorna tror jag att jag klara alla. De är värda 3 poäng var om jag minns rätt. Alltså 42 poäng. Sen var de 4 ordproblem. Tycker de är krångliga och hjärna stod STILL när  de kom. De va värda 5 poäng styck.
2 stycken kunde jag inte svart till alls och två lyckdes jag på mitt egna sätt komma fram till svaret, men de är ju aldrig lärarna nöjda med. En tror jag att jag kan få lite poäng för iaf. Vi får se hur de går nästa torsdag när vi får tillbaka provet.

Utöver det har jag mest pluggat inför matteprovet, sprungit lite och tagit mig igenom veckan!

Nu har jag tagit helg, är ledig varje fredag. Får se vad jag hittar på i helgen. Måste göra klart en fotouppgift i alla fall. Vi ska ta 10 stycken bilder i en färg. Jag valde lila såklart. De måste vara variation och taget i dagsljus. Har en bild hittils. Imorrn ska jag på jakt efter mer lila saker!
Tisdag nästa vecka är vi lediga från skolan. Flexdag!

Jag & Luke Johnson från Lostpropets förra veckan! Fortfarande glad över det!
meandlukebw

Kommentera

