Project Purple

Helgen har jag spenderat med att GÅ. Jag har gått i flera timmar över hela staden känns det som för att försöka hitta något lila.
Till min fotokurs skulle vi ta 10 bilder på någon färg vi valde, och försöka fylla rutan så mycket det gick, variation och så vidare.
Efter att ha gått över hela Santa Monica, Venice, Downtown LA, Hollywood och CityWalk så lyckades jag skrapa ihop 10 ynka bilder.
Idag hade vi ”redovisning” av bilderna och man skulle visa upp de för hela klassen.
De fanns en som inte hade fatta uppgiften och tog bild på 10 olika färger, en som hade färgen vit och hade vit bakgrund till massa olika saker (jättedålig), en som hade tagit bild på samma sak flera gånger…( ? ) och andra var halvbra och vissa var bra.
Jag var den enda som hade lila i klassen. Lila är lite svårare än till exempel röd.
Fick höra att jag hade fyllt rutan väldigt bra, dvs täckt med så mycket lila som möjligt, jättebra variation och bra bilder. Den bilden hon gillade mest gillade jag själv minst och hade nästan inte tänkt att ha med (ballongerna). Målet med uppgiften var inte att ta jättesnygga bilder, utan mest at komma ut och leta och bara ta bilder. Nästa uppgift kommer vara lite svårare, det har med rörelse och lite tekniker att göra.

Imorgon är vi lediga, flexdag i skolan, så då ska jag ta mig till Long Beach!  Ska ut på äventyr och se om jag kan hitta någon känd seriemördare vid namnet Dexter (en TVserie) Vi får se hur det går! Ganska lugn vecka i övrigt, har ett ekonomiprov på torsdag men annars inte mycket alls!
Jag känner redan nu att denna termin kommer vara mycket bättre.

De här va de 10 bilderna jag lämnade in. Var inte helt nöjd direkt men va kul att få positiv feedback i alla fall.

2 comments

Kommentera

