Anaheim

Igår söndag så tog jag mig till Union Station i Downtown LA för att ta tåget till Anaheim. De var ett riktigt tåg med, inte en tunnelbana över marken, utan ett Amtrak tåg!
När jag kom till Anaheim gick jag först runt lite vid Angels Stadium of Anaheim. Det är Anaheim Angels hemmaarena (baseball). Efter att jag vandrat runt där lite och njutit lite av solen så tog jag mig bort till Honda Center för att gå på Anaheim Ducks – Detroit Red Wings!
Vid uppvärmningen stod jag nere vid glaset precis och tog några bilder Pavel Datsyuk och våra kära svenskar Zetterberg, Franzen, Kronwall mfl.
Matchen var bra. Detroit hade överläge i stor del. De vann med 2-1.
När det var 34 sekunder kvar av matchen drog sig Anaheim på sig allt detta och deras chans att kvittera var så gott som borta:

19:26 ANA Ryan Getzlaf served by Matt Beleskey : Tripping – 2 min
19:26 ANA Ryan Getzlaf : Unsportsmanlike conduct – 2 min
19:26 ANA Ryan Getzlaf : Misconduct (10 min)
19:26 ANA Teemu Selanne : Misconduct (10 min)
19:26 ANA Corey Perry : Misconduct (10 min)
19:26 ANA Teemu Selanne : Game misconduct

Efter matchen vad det bara att ta sig hem. Tåget var försenat nästan en timma och istället för att komma hem runt 22 så var jag hemma närmare midnatt.
Det var en lång dag men helt klart värt det!

Kommentera

