Kommande: Spring Break!

Om 9 dagar går jag på spring break. Spring break är vårat vårlov, typ som påsklov, fast inte när det är påsk.
De flesta åker till typ Mexico, Miami, Vegas osv för att festa, sola och skämma bort sig lite extra. Jag däremot gick åt ett helt annat håll.
Jag har funderat lite vad jag vill göra på det lovet. Eftersom Burken inte kommer hit förens efter mitt lov så kände jag att jag inte vill sitta hemma hela veckan.
Jag började kolla lite på San Francisco och San Diego. Men sen kollade jag på vad det skulle kosta att åka till Washington, DC. Mest för skojs skull.
Det var dock billigare än jag trodde och eftersom jag får tillbaka en del på skatten så unnar jag mig med en resa till Washington D.C om 16 dagar!
Jag stannar där i 5 dagar/4 nätter.
Tanken med hela resan är att jag ska få se Washington Capitals spela. För er som känner mig så vet ni nog att det är mitt favoritlag i NHL. Har ännu inte sett de live, och eftersom de blev en halv säsong så kommer de inte hit till västkusten och spelar denna säsong.
Jag har nu bokat flyg t/r, boende 4 nätter och köpt 2 matchbiljetter!
Jag åker på onsdagen, på torsdagen så ska jag se Washington Capitals – Carolina Hurricanes. Sen har jag en fri dag då jag hittar på något och sen på lördagen är det Washington Capitals – Tampa Bay Lightning och På söndagskvällen tar jag sedan flyget tillbaka till LA och taggar skola igen.

Veckan efter lovet så kommer även burken, någon gång mellan 16-18 April. Hur länge han stannar är något som märks!

PhotoGrid_1364327661773_1

Kommentera

