Washington, DC. – Framme och nöjd!

Tjolahopp!
Tänkte bara säga att jag lever. Kraschade inte med planet på någon konstig ö eller något. Vilket även skulle vara konstigt då vi aldrig flög över vatten.
I onsdags tog jag mig upp riktigt tidigt och flög först från LAX till Philadelphia där jag bytte till flyg mot Washington.
Väl framme i Washington på kvällen var det riktigt varmt och kvavt. Hittade mitt boende och gick sedan för att hitta något att äta. Vandrade även kring lite i Chinatown och lista ut hur jag skulle ta mig till arenan kommande dagar. Det var väldigt nära och smidigt att hitta dit.
Mycket sömn blev det dock inte på natten, hur varmt som helst (28 grader) och ACn funkade inte som den skulle. Somna runt 5/6 lokal tid. Vakna runt 9.
Dagen efter tog jag mig upp relativt tidigt för att vandra runt i stan lite. Har redan sett allt de turistiga, men i brist på annat så gick jag på långpromenad till Capitol, Washington Monument och så.
Efter att ha blivit lite uttråkad så tog jag tunnelbanan till Kettler Capitals Iceplex. Capitals träningsarena. Där ligger även en team shop. Fick med mig en t-shirt med Laich #21 och en matchtröja med Green #52. Där var mina fickpengar spenderade.
Kvällen bjöd sedan på match!
Capitals – Hurricanes.
Under uppvärmningen var jag nere vid isen och tig bilder på Washington. Efter gick jag upp till min plats. Denna match hade jag en billigare biljett högst upp. Till Tampa matchen har jag bättre plats.
Va riktigt kul att se Capitals spela, det är ju mitt lag liksom. De gjorde allt bättre. Sjukt härlig stämning och en bra match!
Capitals vann med 3-1! Fick även en puck signerade av Braden Holtby! Capitals målvakt!
Riktigt bra dag!

Imorrn ska jag och kolla på Capitals när de tränar, kanske träffa nån spelare om jag har tur.
På lördag är det match igen, mot Tampa Bay Lightning!

Mer bilder kommer när jag har internet som inte är genom mobilen.. :)

Jay Beagle och Nicklas Bäckström
OBäCKIS

Alexander Ovechkin
OVI

Kommentera

