Washington Capitals resa

Resan hit till Washington, DC. Kan jag utan tvekan säga att det är den bästa resa jag någonsin har varit på.
Jag valde att åka hit själv. Men de gjorde att jag kunde uppleva så mycket ”Capitals” som möjligt.

Efter att jag i fredags träffade 14 spelare i laget så kände jag att det var värt varenda krona att åka hit.
Idag lördag så tog jag mig upp tidigt och åkte till Kettler Capitals Iceplex för att kolla på Washingtons morgon träning. De var kul att titta på. De är kul att se hur de verkligen släpper los på träningarna och jävlas med varandra och har allmänt kul. För när man ser de på match går de inte skojja runt. Då är det allvar.
Efter träningen gick jag ut och väntade på att kanske få träffa några mer spelare jag intefick träffa dagen innan. Ovechkins bil stod där och hoppades på att han skulle komma ut. Men tydligen så är de näst intill omöjligt att träffa honom. Efter ett tag kom någon som jobbar för Capitals ut och hämtade bilen för att köra den till någon annan våning där Ovechkin väntade. Träningsarenan ligger på åttonde våningen ovanpå ett köpcenter.
Jag hade inte förväntat mig att få träffa Ovechkin, då han är en superstar, så jag var inte bitter för det.
Dock haffade jag till mig tre till autografer på matchtröjan och har därmed 17 spelare som signerat ryggen på tröjjan. De jag fick idag var: Aaron Volpatti, Tom Poti och Jay Beagle.
Tog även en ny bild med Braden Holtby och en bild med Neuvirth som jag inte lyckades då i fredags.

Sen vandrade jag runt ganska mycket på stan, blev fotad med ett gäng tursiter på ”skattjakt” som ville ha bild med ett Capitals fan, jag hade min matchtröja på mig. Gick runt lite på Smithsonian och åt lite mat.

Sen var det matchdags.
Washington Capitals – Tampa Bay Lightning.
Capitals började sjukt bra och ledde med 4-0. Sen blev det 5-1 och sen i slutet på tredje blev det 5-5… i övertid lyckades dock min favoritspelare Mike Green dra till ett slagskott och avgöra matchen, 6-5!

Verizon Center är helt klart den bästa arenan jag varit i. Atmosfären är underbar och energin på topp. I princip alla är klädda i rött och stämningen är bara sjukt bra!
Att få se Capitals live 2 gånger på raken är bland de bästa jag varit på!
7 raka vinster. 2 av dem när jag var här. Riktigt kul att bara få uppleva Verizon Center och Washington Capitals när det vinner.

Jag må vara en liten hockeytönt, men fy fan vilken bra resa de har varit!

Imorgonkväll åker jag tillbaka till LA, just nu vill jag bara stanna här och leva i en capitals värld.
(däremot ser jag fram emot att få sova i en skön säng)

Jag & Braden Holtby (målvakt)
DSCN1185

Min matchtröja signerad av 17 capitals spelare.
Braden Holtby var den första som signerade tröjan, han är den enda som inte skrivit i siffrorna, haha.
DSCN1192

Jag nere vid isen under uppvärmning :)
DSCN1202

faceoff!
DSC_4560

MÅÅÅÅL!!
DSC_4549

Kommentera

