Tillbaka på västkusten

I söndags var det dags för mig att lämna Washington och ta mig tillbaka till Los Angeles.
Planet gick inte förens 22 från Dulles International.
Jag spenderade dagen med att först åka till Smithsonian National Zoo. Ett Zoo med gratis inträde. Där kollade jag på tigrar, lejon, pandor och apor. Zoo är något jag tror det är omöjligt att inte tycka om. Man blir aldrig för gammal för att kolla på söta och fula djur.
Efter att jag varit på Zoo så åkte jag in till ”stan” igen för att gå lite på andra Smithsonians och mest vandra runt. Var inne på Air & Space Museet.
Vid 6 åkte jag till flygplatsen. Kände att jag ville ha god marginal. Men när jag väl kommit ditt, gått igenom alla säkerhetskontroller och allt så hade jag bra 45 minuter på mig att  äta och så innan det var dags att gå på planet. Det var tur att jag åkte dit lite tidigare.
Flygresan hem gick bra. Det var direktflyg till Los Angeles. Landade vid halv ett men kom ifrån flygplatsen strax efter 01:00. När jag väl kom hem var det bara att lägga sig direkt. Min hjärna var fortfarande inställd på Eastern Time, dvs tre timmar framåt.

Nu är de tillbaka till verkligheten och skola. 8 veckor kvar på terminen!

Och just ja, imorgon kommer en väldigt bekant människa hit. Burken. Vi får se hur länge han stannar!

Lite bilder från resan, inte mycket, men lite.

One comment

  1. Hej! Jag hittade din blogg via en slump och såg att du innan du åkte valde mellan SMC i LA eller BMCC i NY. Jag står mellan exakt dom valen och jag blev lite nyfiken på hur du tillslut kunde välja? :) Jag har varit och studerat i San Diego förut och varit i La men aldrig New York. Sitter och väger för och nackdelar med båda ställen hela tiden tex Klimatet i LA vs. att det är lätt att ta sig runt i new york med tunnelbana och så.

    Vore kul att höra hur du valde och om du är nöjd med ditt val av SMC :)

Kommentera

