Sverigebesök!

Det har varit lite tyst här sedan jag kom hem från Washington och tänker faktiskt inte be om ursäkt för det då jag har haft en bra anledning!
Senaste 10 dagarna har Burken varit här och hans kompis Joe från Australien. 
Har varit riktigt kul att ha Burken här och det var kul att lära känna Joe, han va schysst och rolig!
Det har gått cirka 9 månader sedan jag och Burken såg varandra senast men allt var precis som förr. När vi ses nästa gång vet vi inte. Men förhoppningsvis till jul!

Vi vandrade upp till Hollywood skylten den varmaste dagen under tiden de var här. Men hur jobbigt de än var att komma upp dit så var det värt de för utsikten.
Vi tog oss även till City Walk, gick på NHL match (Kings-Dallas) och Baseball match (LA Angels-Texas Rangers). Vi hyrde bil några dagar och åkte till Santa Barbara och Malibu.
På onsdagen åkte Jag, Burken, Joe, Evelina & Isabella till Six Flags. Sjukt kul! Helt sinnes va bra berg o dal banor de hade där. Liseberg känns som ett litet mini tivoli nu. De hade över 10 stycken stora berg o dal banor av världsklass. Riktigt kul dag! Som sedan slutade på Cheesecake Factory i Pasadena.
Utöver det så blev de chill nere vid stranden och piren, lite Venice och Hollywood. Det där man ska se när man är här.

När de åkte blev det väldigt tomt här och gjorde inte ett dugg på hela dagen tills det var dags för hockeymatch sent på kvällen (22:45-00:15). Vi vann matchen med 4-1 och jag  gjorde mål. Min sista buss gick 00:03 men en snäll tjej i laget skjutsade hem mig för hon bodde ”typ” på vägen. Så istället för att komma hem runt 3 på natten kom jag hem innan 01:00.

Idag har jag skickat solbrillor som Joe glömde och ska ta tag i massor saker jag har att göra så som skolarbete, städa, och annat ”kul”.

Här är lite oredigerade bilder. Har inte orkat ta tag i de än.

Kommentera

