Iron Man 3 & The Summer Set

Det har varit väldigt mycket skola på senaste och jag har nog inte varit så effektiv med det som jag säkert borde varit. Har tagit tag i det lite mer de senaste dagarna och ska käpa på de sista veckorna nu. Måste även leta skolor och planera val av kurser och prata med en studievägledare. Det är mycket som händer nu.

Igår så åkte jag, Isabella, Evelina och Evelinas föräldrar som är här och hälsar på till City Walk för att gå på IMAX bio. Det var Iron Man 3 som stod på schemat! Helt klart den bästa film jag någonsin sett och den bästa Iron Man filmen. Skulle kunna se den mer än en gång på bio innan den kommer på DVD. Men de har jag inte råd med tyvärr. Ja, Jag gillar Iron Man ganska mycket.
Efter bion blev det att gå runt lite på City Walk och sedan att ta sig tillbaka till Santa Monica. När vi kom hem igen gick vi alla till Yankee Doodles, det är en restaurang och sport bar på 3rd street. Där bjöd Evelinas föräldrar oss alla på mat, riktigt gott!

Idag, lördag, tog jag mig upp tidigt för att kolla på när Washington Capitals spela. Såg halva matchen innan jag var tvungen att sätta mig på bussen till Sherman Oaks. Lyssnade dock på matchen på vägen dit. Och lyckan när man hör John Walton säga att det blir mål och Mike ”Game Over” Green. Capitals leder nu 2-0 i matcher mot NY Rangers.

Varför skulle jag till Sherman Oaks då? Jo, The Summer Set hade en gratis konsert på Macy’s. Bra konsert och fick träffa bandet efteråt. Däremot tillät inte ‘personalen bilder när man träffa de, buhu. Fick iaf lite schyssta bilder på konserten då jag kunde använda systemkameran!

Kommentera

