Sånt där man stör sig på.

Nu har jag bott här i ungefär 9 månader. Har lärt mig att störa på lite saker hit och dit. Vissa saker kommer bli skönt sen när de andra flyttar hem om en månad.

  • Förstår inte hur svårt det är att ställa in disken i diskmaskin? Istället för att ställa in de i den tomma maskinen (som jag plockat ur, och in för den delen med) så ställer vi ALLT i diskhon så de inte går använda diskhon och så man måste gräva efter en sked eller skål om man ska ha det. Det är alldeles för ofta, rättare sagt varje dag, som jag plockar undan disk efter alla andra. ALLA andra. Plocka ut den när maskinen är klar kan de inte heller. Då ställer vi all disk på bänken istället.
  • Ligger någon i rummet där badrummet är och sover, på natten eller tidigt på morgonen, så spelar man inte hög musik. Du borde veta hur tunna väggarna är. idiot. Och TVn högt på natten, kom igen!

Dessa är saker som kommer bli skönt när terminen är slut. Alla jag bor med flyttar hem, vilket gör att jag inte behöver ta hand om deras disk (gör inte jag de så händer de aldrig, har försökt strunta i de men de blev bara värre). Dock ska de bli tråkigt att Eve och Bella flyttar hem. Vi går bra ihop! alla tre lite smått konstiga!
Det ska även bli skönt att Donnie drar. Han verka som en bra kille i början, men man hittar bara mer och mer saker man stör sig på. Som hans musik och att han inte ritkigt kan respektera att folk sover. Hög musik och TVn högt på hela natten.

Andra saker jag bara stör mig på:

  • När bussen stannar runt hörnet istället för själv hållplatsen på 6th street. Då måste jag liksom gå tillbaka istället för bara rakt fram.
  • När bussen är för seg och inte tajmar in med övergångsstället så jag måste stå och vänta där.
  • När folk går av vid 3rd OCH 4th street. Gå av vid 4th och gå era lata människor! Ja vill hem, snabbt!
  • När grannen ovanför spelar musik, som suger, HÖGT.
  • Att de ja bor med inte kan torka av bänkarna när de hållit på med mat. De blir inte najs
  • När folk slutar höra av sig bara för att man inte ses när man bor i olika länder. (hemifrån pratar jag just nu bara med familj och burken, så många har man tappat.. Ingen tar längre kontakt, utan man måste tvinga till kontakt för att behålla ”vänskapen”)

Annars så är de All Time Low Imorgon. Tagga Matilda!

Kommentera

