Fotouppgift + dimma = problem

Hela helgen har varit fullt upp med fotouppgiften jag har som ska lämnas in imorgon. Den handlar om dagsljus och hur de blir på huden vid olika inställningar och tider på dagen osv.
Jag har använt mina två rumskamrater Evelina & Isabella som försökskaniner då man måste ha ”modeller” på bilderna. Evelinas bilder gick ganska snabbt, men jag och Isabella var ute ganska länge och försökte få ihop lite bra bilder. Har gjort lite misstag under processen som gör att vi måste ut imorgon igen innan min lektion och ta om några bilder. Förhoppningsvis är det soligt.
Hela helgen har det varit dimmigt, vilket är lite jobbigt när uppgiften kräver sol. Men det har klarnat upp på eftermiddagen och kvällarna och då har jag lyckats göra något i alla fall.

Igår skypeade jag med syrran för första gången sen jag flyttade hit. Har ju varit hemma i jul, men annars var det första gången vi faktiskt pratade sedan jag flyttade hit. Har bara blivit SMS & Facebook annars. Vi pratade i 2 timmar om allt möjligt tills jag behövde göra en fotouppgift.

Idag pratade jag även med pappa i över en timma. Vi bokade flygbiljetter till honom och Eva i sommar. Det ska komma hit och hälsa på mig i 2 veckor. Ska blir riktigt kul!

Här är en av bilderna jag tog på Isabella till fotokursen. ”öppen skugga” ska det vara, dvs. skugga men med öppen himmel ovanför.
001 edited

Kommentera

