Godkänd i Matematik! Woho!

Nu var det ett litet tag sedan jag skrev något här.
Skolan är äntligen slut och jag har sommarlov. Det har hänt ganska mycket sedan senaste inlägget, men samtidigt inte. En av sakerna är att jag klarade matten denna termin! Hur glad som helst över det även om det bara var ett ”C” i betyg. Jag klarade kursen och de va allt jag behövde. Makroekonomi fick jag ett ”D” i så den kursen kommer jag i framtiden behöva ta igen om jag ska byta skola. Vet inte riktigt vad som hände där. Trodde jag hade ett säkert ”C” i alla fall och behövde få bra betyg på slutprovet för ett B, men har en känsla att ha 3 tentor och ett vanligt prov inom 24 timmar gjorde att man blev lite slut i huvudet och att jag prioriterade matten då det var allra viktigaste att jag klarade. Behövde 62% på slutprovet, fick 68%.
I foto fick jag bara ett B. Var sjukt förvånad över det då jag fått A på alla min uppgifter och prov. Men jag missade ett litet prov som gjorde att jag förlorade massa poäng, och maxpoängen i kursen är så lite att de 17 poängen gjorde stor del tydligen… fick A på slutprojektet iaf. Lite tråkigt men går inte göra så mycket åt.
Psykologi väntar jag fortfarande på att få reda på betyget!

Något mer som hänt är att det varit skolskjutning. 5, 6  eller 7 dog. Finns ingen fast nummer någonstans. Några skadades och gärningsmannen sköts ihjäl av polis. Han hade 14000 skott på sig och gick runt med ett automatgevär. Jag var som tur hemma när det hände. Ni kan säkert läsa om det på Aftonbladet ,expressen, DN osv.

Donnie har flyttat ut. Så vardagsrummet är tomt. Niklas flyttar på måndag så då får jag rummet för mig själv. Isabella och Evelina hittade en kille som ska hyra deras rum resterande av tiden. Jag får i alla fall ett eget rum sista tiden i denna lägenhet vilket ska bli skönt! Kommer möblera om lite där inne då så de blir lite trevligare när det bara kommer vara en säng där. Kommer inte betala mer i hyra bara för att vi är färre som bor här. Utan de som inte hittade någon att ta över deras plats betalar hyran i alla fall.

På måndag kommer Holly, Katie & någon jag inte får veta vem det är! Ska bli riktigt kul. Kommer bli två riktigt kul veckor med mycket aktiviteter och såklart mycket bilder, precis som det ska vara!

Tjofräs. Blir väl något inlägg under veckan som kommer eller så.

cropped-dsc_2464.jpg

Kommentera

