Pappan i LA: Del 2

Lite sen med uppdatering om när pappan var här men så blir det ibland.
Minns inte allt vi gjorde i detalj men det va ritkigt trevligt att ha honom här. En söndag åkte vi till San Diego i alla fall. San Diego ligger 2 timmar bort med bil om man åker motorvägen. Men vi åkte längs Pacific Coast Highway istället så det tog kanske 3 timmar. Trevligare väg än att åka längst motorväg hela tiden med bara massa bilar och filer åt alla håll.
I San Diego så besökte vi Sea World. Sea World är en vattendjurpark med djurshower och så kan man kolla på djur. Finns även lite attraktioner men jag åkte inget, då det är tråkigt att åka sånt själv. Vi såg på späckhuggarshower och en show med delfiner och valar! Tyckte det var ritkigt häftigt!
Dagen efter så åkte vi in till staden lite mer och kollade läget. Kändes som man ville se lite av staden och inte bara åka till SeaWorld och sen hem igen.

En dag åkte vi även till Universal Studios med. Vi gick på Shrek 4D och kollade på Water World showen och lyssnade på Blues Brothers. Jag åkte även Transformers medan Pappa & Eva tog en kopp kaffe. Jag kände att jag inte kunde åka hem därifrån utan att åka den. Den är ett måste! Och eftersom jag har ett årskort till Universal Studios nu så kan jag åka den massor!

En dag var även flyttdag. Pappa hjälpte mig att flytta till nya lägenheten. Vi trodde inte vi skulle få med oss allt i ett lass men det gick. Även cykeln kom med! Sen var de saker jag valde att inte ta med då jag inte visste om jag skulle spara det eller inte, sånt tog jag på bussen senare. Så nu bor jag i min nya lägenhet och imorgon börjar nya rumskamraterna ramla in efter en sommar i Sverige.

Annat smått vi gjorde var att åka till Hollywood Boulevard, gå på Walk of Fame och sånt man måste göra när man är i LA. Annars ver det mycket bara hänga, yatzy spelande på kvällen (jag var såklart bäst) och bara ta de lungt och mycket äta ute!

De va ritkigt kul att ha pappa här och det var såklart jobbigt att säga hej då. Men vad som gjorde de lite lättare var att jag vet att jag kommer se honom och resten av min familj om 4,5 månad igen. Ser fram emot att komma hem till jul!

Och så lite bilder såklart, har inte gått igenom alla så blir bara några.

Kommentera

