Mattrengörning, Ny Kamera & Minnesota

Dagen började med att man fick kliva ur sängen tidigt en ledig dag. Mellan 9-12 skulle en människa komma hit och rengöra vår heltäckningsmatta så vi behövde flytta bort alla möbler såde blev rent överallt! Nu är mattan fräsh och fin igen, och allt hår som suttit fast är borta, och det var inte lite hår heller!
Efter att han varit här och rengjort mattan tog jag mig bort till Samy’s Camera. Promenerade dit genom Hancock Park istället för att ta bussen, fint väder ute!
På Samy’s Camera köpte jag mig en ny kamera. Nikon D7100.
Mamma & Pappa – Oroa er inte, jag har räknat ut NOGA att jag hade pengar att köpa den och leva resten av tiden fram tills nästa CSN. Har lagt undan pengar för hyra och räkningar på ett sparkonto så de verkligen finns!  Så nu kommer det bli fina bilder igen! På lördag ska jag testa kameran ordentligt då jag ska fota ett band som heter Echosmith när de spelar på Tarfest! Går det bra där blir det nog att fota deras spelning på The Roxy i November med!

Annars har jag även köpt min flygbiljett till Minnesota. Vill inte sitta hemma och dega när ALLA är med sina familjer här under thanksgiving, så jag åker till min extra familj i Minnesota! Den 27e November efter skolan tar jag flyget till Minneapolis och stannar till den 7e december! Missar två dagar skola men har kollat med lärare så det inte är några prov och vad som behöver göras. De i Minnesota går också i skolan så vi pluggar ihop! Får nog mer gjort där än vad jag gör i lägenheten!
Och efter jag kommit hem från Minnesota är det dags för Finals och sen 11 dagar efter hemkomsten från Minnesta är det bara att hoppa på flyget igen, men till Sverige! Tiden går fort nu!

Just ja, den 26e September, nästa vecka, så ska jag, Jennie, Tilde & Maria på ELLEN DEGENERES!!! Huur kul som helst ska de bli!

Allt med de jag bor med går jättebra, inga problem här. Stortivs verkligen!

newcamera

Kommentera

