Skolböcker

Skolböcker är sådant rån på pengar så de är inte sant!
Min onlinekurs i Microekonomi började i måndags och då måste jag köpa en bok till den kursen såklart. Jag betalade 600 kronor för en bok. Eller, kanske borde säga ”bok”. Jag betalade faktiskt 600 kronor för en bunt papper som de snällt nog har gjort hål i, så jag kan sätta in de i en fin pärm eller något.
600 kronor för en bunt papper som inte heller gå sälja vidare då man måste ha en kod för läxor eller något som finns i boken, och den gäller bara en termin. Och att köpa boken är enda sättet att få en kod.
RÅN på pengar är va de är, borde de inte veta att studenter inte har massvis med pengar? Nej nej, istället så tvingar vi dem köpa massor böcker för över 500 kronor styck.

Som sagt, en punt med pappar, som de slagit hål i, 2 hål så ja kan inte ha en vanlig bra svensk pärm som jag redan har hemma, utan måste köpa en ny, amerikansk pärm.
Picture0013

Kommentera

