Jag lever fortfarande!

Nu har det varit lite tyst här ett tag, ber om ursäkt för det. Jag lever dock!
Det har hänt lite allt möjligt på senaste, kanske inte direkt något spännande dock.
På Halloween var jag i alla fall på Whisky A Go Go och såg på Crown The Empire. Mycket bra konsert, 5 av 5 toasters! Träffade alla utom en efteråt. Efter konserten traskade jag mig hem. Åka buss hela vägen kunde jag ju glömma eftersom det var 31 Oktober (=halloweenparad). Så gator var stängda och det var stopp i trafiken och människor ÖVERALLT. Jag gick i ungefär en halvtimma till närmsta busstation nere vid Beverly Center i alla fall. Där kom det till slut en buss.

Annars har det varit väldigt mycket plugg. Jag, Natalie och Kadi pluggar i alla fall två gånger i veckan tillsammans i biblioteket. Godis är ett måste under våra studiesessioner i grupprummen.

Har bokat biljett till Minnesota Wild vs. Chicago Blackhawks som jag, Holly & Megan ska gå på i december när jag är i Minnesota. Sen köpte även jag & Natalie en varsin biljett till LA Kings mot NJ Devils. Efter dem två matcherna har jag sett 15 utav 30 lag i NHL.

Funderade på at åka till Phoenix i helgen men det blev inte så då jag har ett onlineprov på lördagen som jag inte riktigt visste hur jag skulle löst om jag skulle suttit på en buss hela dagen och sen gått på hockey. Sen är jag lite sjuk med så inte direkt pigg på att åka buss i 7 timmar.

Skypea i 2,5 timma med syrran idag med. Alltid lika trevligt. Även om man kanske inte säger något speciellt så hänger man och inte gör något alls tillsammans. Trots att vi är på varsin sida av joden och 9 timmar i tidsskillnad.

Har även snackat med en studievägledare om kurser jag ska ta för att kunna transfera till UMN: Twin Cities. Det börjar bli lite klarare med allt och inte allt lika förvirrande. Dock har jag ju läst matte helt i onödan fick jag reda på. Filosofi går tydligen ta istället för matematik.

I helgen åker mina Roomies till Hawaii, jag stannar hemma och tar det lugnt.
På måndag är det Veterans Day, vi är då lediga från skolan. Då ska jag och Natalie gå på Universal Studios, hon har inte varit där innan (och bor endast i LA en termin). Så vi tänkte passa på att göra det, dessutom har jag årskort så går in ”gratis”. Efter Universal ska vi möta upp med Kadi och gå på Thor på IMAX!

Annars har det inte direkt hänt mycket här hemma. Mest väldigt stressigt med skolan, mycket plugg, och sen lite knepigt med boendesituationen men inget jag orkar gå in på förens jag vet hur det är. Kan väll säga så att jag inte vet om jag kommer bo kvar här när jag kommer tillbaka från Sverige. (jag har inga problem med de jag bor med, mest bara att de inte direkt tänker sig för ibland..)

mindre än 3 veckor tills jag åker till Minnesota och mindre än 6 veckor tills jag är hemma i Sverige igen!

Jag & 5/6 i Crown The Empire :)

 

Kommentera

