Blessthefall @ Club Nokia

Igår var jag som sagt på Club Nokia för att se Blessthefall. För 6 år sedan körde syrran mig till Fryshuset där jag stod längst fram för att se de för första gången. Igår stod jag längst fram här i LA och såg de igen. Fortfarande lika bra, eller ja, bättre!
Blessthefall är ett band jag hittade på MySpace innan deras första skiva ens hade släppts och för inte så länge sen släppte dem deras 4e skiva. Stolt fan!
Före konserten träffade jag Elliott en snabbis men han va tvungen att skynda iväg till en kompis som va i LA, men han lovade att komma ut efter. Och han höll sitt löfte!
Beartooth va okej, Defeater va inte speciellt bra, endast trummisen va bra. Blessthefall va helt sjukt bra och August Burns Red va bra, dock är jag inte så såld på när de inte finns någon klar sång alls.
Nu taggar vi resten av helgen med alldeles för mycket plugg. Ekonomiprov imorgon/idag söndag, Sociologiprov på måndag och Engelska uppsats på Shakespear & Sophakles till måndag.

Jag & Elliott Gruenberg efter konserten
me&elliott

Elliott Gruenberg & Eric Lambert
elliott and eric

Kommentera

