Situationen just nu med Boende & studier.

Just nu har jag kommit i en period där allt känns väldigt stressat och jag vet inte ritkigt vad jag ska ta mig till.
För de första har jag fått reda på att CSN inte ger ut mer i lån, även om kursavgiften är dyrare. Alltså kan jag inte få mer än de jag får nu och CSN kan absolut inte täcka kostnaden för Universitet efter SMC. De sätter mig i en situation där jag inte riktigt vet vad som händer. Har de jag läst varit slöseri på pengar och slöseri på tid helt och hållet och för inget? Kan jag göra något med de kurser jag har läst? Och såklart den fråga jag försöker få svar på, gårt det få pengar på annat vis för att täcka de kostnader som saknas? Går de ta lån via bank, är de en dum idé? Finns de stipendier jag kan söka och få? Många säger jobba över sommaren, inte lätt när man inte har ett jobb…

Det andra är boendet, jag ville inte ta upp det tidigare för jag inte visste hur de låg till, det gör jag inte nu heller.
om 25 dagar åker jag hem till Sverige. alltså vill jag inte känna någon oro över boende när jag åker hem. Jag har flyttat en gång och flytta igen är inget jag vill göra. Det orkar jag inte med. Jag trivs där jag bor nu och börja om på nytt igen är inte aktuellt.
För några veckor sen la jag ut en annons på facebook om att jag söker någon att ta över platsen i rummet efter att Jennie åker hem. Då kommer T in på rummet och säger att jag bör ta ner de, för Jennie kan bli sårad då hon kanske inte ska åka hem (hon ska åka hem och de visste jag). Sen säger hon att de, T & L, kanske ska flytta ihop med sina 2 kompisar då deras kompisari nte kan bo kvar där de tydligen bor nu. Jag sa att de får lista ut allt snabbt för jag måste vet hur de blir. Ska jag hitta 1 eller 3?
När jag sedan pratar med J så säger hon att de troligen är så att dem vill att deras kompisar ska flytta in HÄR. Betyder de att dem ska slänga ut mig då? Nåste jag leta efter nytt? Vad händer liksom! När jag flyttade in var de sagt att de skulle vara kvar ett år så de va ju lugnt med boende ett år till. Jag vill ju inte flytta varje termin.
Jag har inte hört något mer från dem, och jag har valt at inte säga nåot utan att de får dem ta upp då det är dem som tänker isf flytta ihop med deras kompisar. En annan kompis till dem & mig frågade mig när jag träffade honom på The Grove en dag om de skulle flytta in på Park La Brea. Nae, de trodde jag inte sa jag. Är detta ett tecken på att L har prata med Alex om det, men inte med mig? Ska dem flytta?
Sen när jag prata med J idag så sa hon att det verkar som deras två kompisar ska flytta in här idag öfr de har inte orat sig något alls om att Jennie flyttar ut i december och januari kan bli mycket dyrare hyra och att behöva hitta någon ny och så vidare . Jag blir så irriterad! VArför kan de inte bara bäxa upp och säga något!
Nu är de för sent tycker jag att säga att jag ska flytta ut.
1. jag står på kontraktet lika mycket som dem. Spelar ingen roll om de har bott här längre
2. om de drar att de har betalat depositionen, så kan jag säga att hyresvärden kommer inte vara på deras sida för de då depositionen står på lägenheten och inte deras två namn.
3. Lägenheten är lika mycket min som deras, så de kan ju inte bara slänga ut mig!

Jag blir så stressad och mår inte bra över att inte veta vad som kommer hända. Kommer jag vara hemlös när jag kommer tillbaka i februari? Jag orkar verkligen inte flytta igen. Trodde inte jag skulle behöva ha mer problem efter alla problem med Donnie i förra lägenheten…Men jag hade fel. (han är fortfarande skyldig mig 360 dollar sen i sommras, märks väll om jag får se de någon gång, tjatar på honom hela tiden…)

Nu vet ni läget lite i alla fall. Jag hoppas allt kan lösa sig för jag orkar inte med allt nu när jag ska resa till MN och sen är de finals och sen ska jag hem och vara hemma i 2 månader. Jag orkar verkligen inte med mer problem!

Kommentera

