Tillbaka i värmen

Under hela tiden jag var hemma i Sverige har det varit tyst här. Det har med att göra att jag egentligen endast skriver denna blogg för att de där hemma ska veta vad som pågår i mitt liv. Men eftersom jag var hemma så visste de redan om allt liksom.
Men nu är jag tillbaka i Los Angeles efter en lång flygresa.
Jag började i fredags med att ta tåget kl 5 från Linköping till Arlanda där jag sedan hoppade på ett flyg till Chicago. Flyget til Chicago var nog de skönaste jag flygit med, just för att jag hade 3 säten för mig själv så jag kunde sträcka ut mig hela resan. I chicago var det mest att stå i kö och leta efter ett eluttag att ladda datorn i.
Flyget till Los Angeles var lite segare. Det kändes längre än de från Stockholm även om de va hälften så kort. Men tillslut så kom jag fram till LA och tog en taxi till nya lägenheten.
De jag ska bo från och med nu är tre killar. De verkar alla riktigt schyssta och tror det kommer gå bra!
Lägenheten är fin med. Lite större rum än innan, på längden, och det är trägolv i badrum och vardagsrum/kök. Stor balkong med utsikt över CBS Studios.
Vi drog ut och käkade på kvällen innan de följde med till gamla lägenheten där jag skulle hämta en luftmadrass så jag hade någonst att sova på under natten.
Idag ska vi flytta hit alla mina saker från gamla lägenheten. De står i en hög i vardagsrummet där, de som flyttade in kunde tydligen inte vänta med att jag skulle hämta saker så de har rört runt på alla mina saker, vilket jag inte är så glad över… Vi ställde sakerna så att de inte skulle vara ivägen och man tycker de kunde väntat några få veckor på att möblera deras rum, de hade änå bara typ en säng där inne.  Men men, de blir nog bra när vi fått allt flyttat. Har hyrt en UHaul flyttbil som vi ska få med allt i ett lass.
Annars består nog dagen mest av små ärenden som att handla mat och andra nödvändigheter och fixa nytt simkort till mobilen.

Kommentera

