Divergent

Igår gick jag på bio. Själv. hur himla patetiskt låter inte de då? Men de har jag gjort förut och har inget emot det alls. Inte direkt så man pratarmed personen brevid ändå. Av någon anledning känns de mer okej att gå på bio själv här än i Sverige, kanske för att de är billigare? Vem vet.
Killarna skulle se nya Captain America filmen, men den ska jag se med Holly i New York så jag gick istället på Divergent. Hade inga förhoppningar om filmen alls, även om Holly sa att den var jättebra och att hon hade sett den på bio 2 gånger, men även om hon tyckte den va så bra så påverkades jag inte av de. Utan förhoppningar köpte jag mig popcorn och en dricka och satte mig i biosalen. Efter filmen var slut gick jag därifrån supernöjd och tyckte filmen va riktigt bra!
Nästa film i serien kommer ut om ett år, så jag gick till Barnes & Noble nere på The Grove och köpte mig triologin. För att vänta tills nästa år för att få veta hur de går sen kunde jag helt enkelt inte. Har nu läst halva första boken, den som filmen är baserad på, och hittils tycker jag om den!

Är så HIMLA taggad på New York & Washington nu. Ska bli så sjukt kul att kolla på hockey, hur kasst washington än spelar just nu och det ska bli så otroligt roligt att få träffa Holly igen. Ser fram emot min lilla resa nästa vecka. Flyget till Washington går 07.50 på torsdag morgon!
böcker

Kommentera

