Framme i DC!

Då var man framme i DC. Kom hit igår strax efter 15.00 lokal tid efter ett ganska lugnt flyg. När jag väl kom fram till vandrahemmet och checkat in (hittade dessutom från flygplatsen till vandrahemmet utan att behöva någon karta alls, mitt lokalsinne för staden sist jag var här sitter ganska bra) så gick jag ner förbi Washington Monument och ner till Potomac River för att ta lite bilder på Cherry Blossom som är just nu :) Massor massor folk där. Efter solnedgången tog jag mig tillbaka till vandrahemmet och åt lite och sen la jag mig ner och läste i ett antal timmar. (var helt slut efter knappt sovit natten innan och rest hit så orakde inte göra något mer direkt) Har nu läst klart tredje och sista boken i Divergent Triologin och tänker inte ens uttala mig om slutet.

Idag så sov jag lite längre en alla andra i rummet som höll på och rev runt redan halv 8 på morgonen som skulle checka ut och ha sig, tillslut var de bara jag kvar. Sover i ett rum med 6 sängar. Sen började jag min långa promenad som slutade på över 1 mil! Gick från vandrahemmet till Georgetown, ett väldigt mysigt område, och sen ner till Potomac River för att gå bort till Lincoln Memorial och den reflekterande poolen. Satt där ett tag och njöt av solen tills jag vandrade bort till Washington Monument och sedan svängde upp och tillbaka till vandrahemmet. Nu sitter jag på rummet och vilar, laddar kamera och mobil, för om ungefär en och en halv timma ska jag ta mig till Verizon Center och kolla på Washington Capitals som möter Chicago Blackhawks!
Under de 24 timmar jag har varit här har jag ännu inte köpt något med Capitals, försöker hålla i pengarna, men vi får väll se hur de går när jag kommer in i shoppen i arenan och de är 40% på allt i helgen, haha.

Här är lite oredigerade bilder, för jag orkar inte redigera just nu.

Potomac River (Tidal Basin) och Cherry Blossom
DSC_5457
Cherry Blossom
DSC_5458
Jefferson Memorial
DSC_5466
Georgetown, va svårt att få  någon bra bild då de va packat med bilar hela tiden.
DSC_5489
Kanalen va tom på vatten :(
DSC_5496
Nere vid Potomac River vid Georgetown, de va en universitets rodd race som pågick
DSC_5504
Washignton Monument & Reflecting pool
DSC_5528
Lincoln Memorial
DSC_5533
DSC_5536
Vita Huset
DSC_5545

One comment

Kommentera

