New York City

Efter Washington D.C. tog jag bussen till New York för att senare på förmiddagen möta upp Holly på La Guardia flygplats. Vi hade 4 ritkigt roliga dagar.
Måndagen bestod mest av att ta det ganska lugnt. Vi gick till Times Square och kollade lite smått i affärer, åt på Applebee’s och sedan tog vi oss hem till vandrarhemmet där vi bytte om till andra kläder och tog oss till Central Park för att kasta lite Softball. Efter central park gick vi tillbaka till Vandrarhemmet och kollade på Hart of Dixie och tog senare en midnatts pizza på Amsterdam Avenue vid Columbia University.

På tisdagen så regnade det. Vi tog en Uber till American Museum of Natural History, för Holly ville dit. Men eftersom de regnade hade ALLA tänkt att göra samma sak och kön var löjligt lång så vi hoppade det och tog tunnelbanan till Greenwich village och köpte svenskt lösgodis istället. Efter vi köpte svenskt godis så åkte vi till MAcy’s där vi gick vilse och vandrade sedan upp till NHL shoppen. förvånad? Anledningen att vi gick dit var inte att jag ville shoppa mer Washington saker, utan Stanley Cup Bucklan var på plats i endast 2 timmar i New York! Så vi fick en chans att röra den och få en bild med den! Som ett ritkigt stort hockeyfan så var det riktigt häftigt!
På kvällen så väntade vi utanför en broadway teater på att Neil Patric Harris show skulle vara slut. Och efter att vi stått i ösregnet och kylan och blivit genomsura av allt regn så kom han ut och signerade playbills åt dem som hade. Jag & Holly fick en high five istället! (Neil Patrick Harris spelar Barney Stinson i How I Met Your Mother)
Efter vi träffat Neil så sprang vi mot tunnelbanan, då hade de börjat SNÖA, för att ta oss tillbaka till vandrarhemmet och ta på oss mindre dygnsura kläder.

Onsdagen bestod av att gå på en Yankee’s match. NY Yankees spelade mot Chicago Cubs. Det var kallt ute men sålänge man satt i solen var det skönt. Efter matchen så åkte vi tillbaka till boendet och vilka lite snabbt innan vi tog oss ner till Times Square för att äta lite mat och sedan gå och se Daniel Radcliffe (Harry Potter) på broadway! Vi såg hans show som heter The Cripple Of Inishmaan. Den var rolig och bra! Efter showen var det JÄTTEmycket folk utanför som ville träffa honom, alla som kommit ut ur teatern före oss och allas om gått under pausen… Så vi bestämde oss för att bara gå tillbaka dagen efter istället. Efter Broadway showen så blev det att ta sig hemmåt och ta de lugnt.

Torsdag var vår sista hela dag tillsammans. Vi började dagen med att ta oss ner till Brooklyn för att gå ut på brooklyn bridge och sen Lower Manhattan Skyline från Brooklyn Bridge Park. Efter åt vi pizza från en kolugn i Brooklyn, gott var det! När vi frysit tillräckligt i Brooklyn så åkte vi till Sockerbit igen, den svenska godisaffären. Holly ville köpa mer och ta med sig hem, för de andra var såklart slut. Påvägen till godissffären så gick vi förbi butiker med  supersöta valpar i fönstrerna! Vi ville bara ta med oss alla hem! Efter de så handlade vi jackor, för vi frös sönder. Inte trodde vi att det skulle vara så kallt… Sedan tog vi oss till Rockafeller pch köpte biljett till Top Of The Rock och sen åkte tillbaka till vandrarhemmet en snabbis så jag kunde checka in i ett nytt rum. Tillbaka till Rockafeller så gick vi istället för att ta tunnelbanan, så vi gick från Upper West side av Central Park och igenom hela ner till Rockafeller Center. De tog en timma. Men de va fint väder, även om det var kallt. Så de va trevligt att gå lite.
Uppe i Top of The Rock så tog vi typiska turistbilder med utsikten över New York. Efter det så gick vi till McGee’s. McGee’s är en pub/restaurang som McLArens i How I Met Your Mother är insiprerad av. Vi åt middag där och tog sedan varsin drink från HIMYM menyn. Holly tog en ”The Pinapple Incident” och jag en ”Haave you met the Captain?”. Har man sett HIMYM så förstår man namnen på drinkarna.
Efter middagen på McGee’s så gick vi runt i lite olika affärer för att fördriva lite tid innan vi tog oss till teatern där vi såg broadway showen och väntade på att Daniel Radcliffe skulle komma ut. Och de gjorde han! Jag träffade Daniel Radcliffe! HARRY POTTER! Snacka om att 12åriga Matilda var glad!
Klockan närmade sig midnatt och vi tog oss tillbaka och hände på avndrarhemmet. Strax efter 3 på natten så åkte jag bussen med Holly ut till flygplatsen och sa hej då.
Dagen efter så gick jag runt i Central park lite och tog de lugnt innan de var dags för mig att ta mig ut till JFK flygplatsen och tillbaka till Los Angeles.

Spring break va hur bra som helst! Kunde inte bett om något bättre. Att få träffa Neil Patrick Harris & Daniel Radcliffe och gå på Broadway. Att få se Washington spela 2 gånger och träffa min favoritspelare samt få en puck av en av spelarna under uppvärmningen. Hur bra som helst helt enkelt!

Och så lite bilder på de såklart. (klickar du på bilden så ser man den större)