Kurser

Snart är det dags att välja kurser inför sommaren och höste. På tal om sommaren och hösten får jag inte glömma att söka CSN…
Ajja, kurser inför kommande terminer ska väljas snart, den 28e får vi våra enrollmentdatum och tider. Jag hoppas jag får en bra dag och tid iår, har ju trots allt några terminer bakom mig att ge mig prioritet.
Ska imorgon gå till counseling center och boka en tid för att gå igenom vilka kurser jag behöver ta, eller rättare sagt bara prata med någon och se om jag har valt rätt kurser så att jag inte missar något. I tisdags satte jag mig på håltimman och gick igenom allt jag läst, vad University of Minnesota vill att jag ska ha läst innan enligt en guide de gett mig och vad jag har kvar att läsa. Det jag kom fram till är att jag måste läsa Kemi, Biologi, Kommunikation (tal), Filosofi (logik) och KANSKE en Kinesiologi & Accounting (redovisning/bokföring). De är väll mest de sista två jag ska kolla med studievägledaren om jag förstått rätt att de kurserna är jämnlika med två kurser jag behöver. Innan transfer ska man ha läst 60 units. Utan de två sista har jag strax över 50, så förhoppningsvis behöver jag de två sista så de kan fylla ut. Isåfall blir de 6 units online i sommar och 15 units i höst. Hoppas verkligen jag kan bli klar på SMC i höst för jag känner mig ganska klar med Los Angeles nu.

Två lektioner imorgon torsdag sen tar vi 4 dagars helg igen. Ibland tyckerjag nästan synd om mig själv som har ett så himla slappt schema vilekt gör mig ganska lat. Men sen inser jag hur himla skönt de är att bara vara i skolan 2 dagar i veckan.

Har inte mycket planerat framöver, så får se vad som hitts på. Har endast Blessthefall med VIP om 3 veckor, pepp på de är jag iaf!

Selfie i DC.
2014-04-12 09.05.24

One comment

Kommentera

