Back to School

Då var skolan igång igen. Började dagen med att missa bussen precis, kom till övergångsstället när bussen åkte förbi. Och nästa skulle komma om en halvtimma. Hur himla störande är det inte när man väntar nästan en halvtimma på sin buss, och ingen kommer, men typ 6-7 st åker åt andra hållet? Sjukt störande. Han i alla fall precis till lektionen på minuten!

Min första lektion var Oceanography. Där kommer vi lära oss om havet och allt omkring och åka på en field trip till Newport Beach i slutet på terminen. Sen handlade jag böckernatill min kurs. Har kollat om de finns att få tag på gratis och sådant innan eller om de va så att man faktiskt inte behövde dem, men sån tur hade jag inte denna termin… ca. 3000 kronor fick jag pröjsa för 4 stycken böcker, och tunga är dem med!
Sista lektionen för dagen var Public Speaking. Läraren där verkar bra och energisk, vi började med ett litet ”tal” där vi presenterade en klasskamrat inför hela klassen. Finns även en kille osm spelar ishockey i den klassen, det är VÄLDIGT unikt här i LA att träffa någon i sin egna ålder som spelar hockey!

Imorgon har jag Kinesiology och Biologi. Får se hur de går!

Hittils har jag klartecken från 2 av 4 kurser att jag kan göra slutproven tidigare så jag kan åka hem till syrrans bröllop, hoppas de andra två också går bra!

Kommentera

