#TVDVegas

#TVDVegas var hastaggen för helgen.
I torsdags åkte jag efter skolan buss till Las Vegas. Men det var inte party och spelande på schemat för mig denna helg, utan det var dags för The Vampire Diaries Convention!
Jag kom till Vegas väldigt sent, bussen var försenad så checkade inte in förens kl 2 på natten… Men de gjorde inte mig något. De var skönt att komma fram kvällen innan allt började.
På fredag morgon så började jag med att gå till Convention centret, De tog säkert 10 minuter att gå från hotellrummet till TVD inchecket.
Första dagen var ganska lugn. Det var mindre folk och ”mindre” skådisar som Paul Telfer, Chase Coleman och Micah Parker. Micah var våran värd och var där hela helgen.
På kvällen höll Micah, Chase och Paul en Karaoke kväll. De kom ut och sjöng Everybody av Backstreet Boys. Trodde aldrig jag skulle tycka Karaoke va så kul. De sjöng alla låtar som kom upp i 3 timmar! När någon av de inte kunde texten eller bara ville ta en paus så tog de bilder med fans som ville! Var uppe på hotellrummet någon gång mellan 1-2 på natten tror jag!

Dag 2 började tidigt de med, så fick inte mycket sömn den natten, men jag hade en 3 timmar paus mellan första panelen med Matt Davis och min fotografering med Daniel Gillies så jag gick till första panelen i mjukisbyxor, glasögon och upsatt hår. Efter panelen gick jag tillbaka till rummet och gjorde mig iordning så man kunde se någorlunda vettig ut på bilderna man har betalat för.
Efter fotograferingen med Daniel Gillies va de dags för fotot med Ian Somerhalder. Sen var det panel med Ian och Paul!
Dagen fortsatte sedan med flera paneler och flera bilder som skulle tas. Den sista panelen var med Sebastian Roche, trodde jag skulle dö av skratt, så rolig! Och hans panel var inte något för barn! Runt 9 slutade dagen aktiviteter för mig. Jag hade inte biljett till Founders Ball, men hörde dagen efter att de inte va jättekul ändå.

Söndagen började ochså väldigt tidigt. Upp kl 7 för att göra sig iordning snabbt som bara den för det var frukost med Daniel Gillies, Micahel Trevino och Charles Michael Davis som gällde! I en timma satt vi i ett rum och åt frukost som Creation Entertainment bjöd på och pratade om lite allt möjligt, åsikter om deras karaktärer, vad vi vill se, vad vi har gjort i vegas och sådant. Allmänt trevligt bara! Söndagen fortsatte med flera paneler och fotografering!
När jag hade Autograf tid med Steven R. McQueen så frågade jag om han är taggad på att hockeyn ska dra igång, Steven är Kings fan, jag sa att jag inte håller på Kings men att jag håller på Caps och borde haft på mig en caps tröja på fotograferingen med honom, då fick jag svaret ”NEJ! Om du skulle ha på dig det skulle jag slitit av mig min tröja och skrivit GO KINGS över hela kroppen och kramat dig så hårt att texten hade förts över på din tröja och förstört den!!” Sen skrev han Go Kings på min bild. haha.

Hela helgen var helt underbar och jag önskar jag kunde göra det igen. Eventuellt kanske det blir Insurgence 7 i England med Anna & Jessica i Juni 2015. Men vi får se. De kostar ju lite med och så. Annars är Vegas 2015 väldigt lockande!
Här kommer lite bilder från helgen! Hann inte se så mycket av själva Las Vegas och The Strip, men de gjorde inte mig så mycket, jag va där för mitt convention och inte för att festa!

 

One comment

  1. Så himla kul o läsa om din Las Vegas trip!!! Syns att du haft de toppen! Riktiga snyggingar du tagit kort me ju! ;) o bra bilder! Du är jättefin på alla! Stor kram

Kommentera

