Stipendier

Allt det här med att finansiera sina studier är väldigt stressigt. Jag tog mig lite tid idag och satte mig ner och räknade ut hur mycket pengar jag behöver för University Of Minnesota, och hur mycket jag kan få av CSN – För att ta reda på hur mycket extra jag behöver utöver CSN. Siffran jag kom fram till var inte roligt.
CSN har ändrat sina regler för nästa höst, vilket är till fördel för alla andra länder, men inte USA.. såklart…

Tog första steget i att försöka lösa allt genom att beställa en skräddarsydd lista med stipendier jag kan söka. Hoppas att det går snabbt att få den så jag kan börja på alla dem ansökningar – om min lista kommer innehålla något…
Vad jag kan göra utöver det vet jag inte. Kan inte direkt söka några jobb härifrån efter som jag inte är i Sverige och att få ett jobb i Sverige är svårt… och jag vet inte riktigt var jag ska kunna få ihop 50tusen extra per termin. Så har ni några tips och lösningar åt mig så vore det väldigt bra. (De 50k extra är för levnadskostander, allt CSN går till studieavgiften)

Som sagt, trött och stressad på allt som har med pengar att göra.

Kommentera

