College Degree

Nu när det börjar närma sig hemfärd så är det ganska mycket att göra. De är inte bara att skriva sitt sista prov, packa väskan och åka hem utan de är en del papersarbete och sådant som måste tas hand om. Exit Interview, Petition For Graduation, Trascript Request, Counseling etc etc.
Idag var en sån dag som jag tog tag i en del av allt som ska göras. Jag gick till min counselor för att för de första kolla upp allt jag måste göra innan jag åker om 2,5 vecka.
När jag började på SMC var inte tanken att jag skulle få någon examen härifrån, utan jag har endast tagit kurser som uppfyller krav på nästa skola så jag kan transfera dit. Jag följde alltså inga SMC riktlinjer. Sen kom jag och tänka på att jag har ju faktiskt läst 2,5 år på Santa Monica College, jag kanske har kurser som kan ge mig en examen? Jag pratade som sagt med en studievägledare idag, och examen var en av grejerna vi pratade om.
Som det ser ut, från studievägledarens och mitt håll så kommer jag kunna få en Associates of Arts Degree in Liberal Arts: Social & Behavorial Sciences. Samhälls & Beteendevetenskap helt enkelt. ett A.A degree är 2 år.
Eftersom jag inte ens hade tänkt att ta någon examen på SMC så var de en trevlig överraskning att få reda på det! Men kommer inte vara 100% säker förens en person på skolan har gått igenom min ”Petition For Graduation” Då de går igenom allt man gjort osv för att se så man verkligen har uppfyllt alla krav.
Imorgon ska jag även till Career Center där en ska kolla igenom mitt CV och ”rätta” de. Lämna in lite alla möjliga papper så som papper om att jag slutar på SMC, att jag vill ha mina betyg hemskickade så jag kan ansöka till UMN, och lite annat smått och gott.

På onsdag morgon kommer Minnesota folket. Längtar!

Kommentera

