Newport Beach & Malarkey

Gårdagen var en dag fylld med saker att göra från klockan 6 på morgonen tills jag somnade.
Jag började morgonen med att gå upp tidigt för att möta upp lite klasskamrater på skolan. Vi åkte sedan till Newport Beach för att möta upp resten av Oceanografi klassen för våran studieresa. Vi åkte runt till lite olika ställen och slutade nere på stranden. Newport Beach är ett ställe man inte skulle ha något emot att bo i!
Under bilresan hem så fick jag reda på att mina planer ändrats lite, eftersom schemat för hockeyn hade ändrats. Engelitnge skulle vår match vara kl 2 på söndag, men den hade blivit flyttad till 17:30 på lördagen. De kanske inte är så stort problem, förutom att jag hade köpt biljett till Michael Malarkey kl 18:30.  Jag fick reda på att Michael inte skulle vara på scen förens 20:00. Jag kunde hinna med båda tänkte jag.
Väl hemma slängde jag i mig lite mat från Cheesecake factory (kyl och skafferi är ganska tomt just nu, och att köpa nya grejer att laga mat för skulle kosta mer än att beställa mat från cheesecake factory, nom nom!), fick lite julklassshopping gjord och hoppade sedan in i bilen och åkte till Panorama city för att spela hockey. Panorama city ligger ungefär 40 minuter bort från mig med bil.
Matchen förlorade vi med 4-5, kunde dock gått till övertid om dommaren inte hade varit dum i huvudet och låtit andra laget spela med för många spelare under vårat powerplay. Ajja. Ja var lite glad att de inte gick till förlängning.
S fort matchen var klar så blev de snabbt av med utrustningen och David & Kristina körde mig hem så jag kunde byta om och hämta kameran. 19:45 var jag i lägenheten. De tar ungefär 10-15 minuter att åka till Hotel Cafe. Efter springade och bilåkande kom jag fram 20:02 och missade bara första låten Michael Malarkey spelade. Det var en väldigt bra kosnert, på en liten lokal bar och inte alls mycket folk ,så väldigt intimt. Under tiden jag lyssnade på han spela så tycker jag att jag ser lite folk som ser väldigt bekanta ut. Det visade sig att de är lite skådespelare från Vampire Diaries och Originals!
Michael Malarkey spelar Enzo i TVD, han träffade jag efter han spelar klart. Sen var även Michael Trevino där (Tyler i TVD), Charles Michael Davis (Marcel i The Originals) och Daniel Sharman (”Kol”/Kaleb i The Originals och Isaac i Teen Wolf). Alla var jätte trevliga och jag kunde inte spenderat min sista lördag här i LA på något bättre sätt! Ganska lycklig tjej just nu!

Kommentera

