T-3 Dagar

Tiden går så snabbt nu de sista dagarna. Vet inte hur jag ska hinna med allt jag vill göra och allt jag vill äta.
Det känns väldigt galet att jag nu ska flytta härifrån och inte komma tillbaka. Varje gång jag flygit till Sverige har jag flygit tillbaka till USA sen igen. Men inte denna gång. Detta är mina sista dagar i Los Angeles. Det är ganska sjukt när man tänker på det, jag har bott i Los Angeles i 2,5 år. De är något jag aldrig hade trott att jag skulle göra för 6-7 år sedan. Men ett utbytesår i Minnesota ändrade allt. Dessa 2,5 år har gått snabbt dock. Och även om en del grejer inte har gått som man vill och man bott med krångligt folk osv. så är jag nöjd med min tid här och skulel inte byta ut det mot något.

Mina 3 sista dagar kommer bestå av: Plugga till slutprov i biologi, Plugga till slutprov i oceanografi., Plugga till slutprov i kinesiologi, Göra ett CV project till Kinesiologi & packa. Hoppas jag kan hinna med att njuta av området och kanske en sista Lousiana Chicken Pasta på Cheesecake Factory.

Saker jag kommer sakna med Los Angeles

  • Att de tjockaste man behöver ha på sig är en tjocktröja
  • Att kunna gå i shorts större delen av året
  • Att ha en pool utanför lägenheten
  • Att hikea Runyon Canyon
  • Att gå på konserter här
  • Att träffa skådespelare och musiker jag gillar
  • Att strosa runt på The Grove eller dra en dag på stranden
  • Att kunde handla saker billigare än i Sverige
  • Cheesecake Factory!!!
  • Taco Bell
  • NHL matcher
  • Baseball
  • Tortilla Chips & Tostitos Salsa

Saker jag inte kommer sakna:

  • Trafiken – ush!
  • Ljudet från CBS studios som väcker en tidigt på morgonen när de bygger scener och filmset.
  • Att dela rum
  • Att behöva sitta på en buss i 1-2 timmar för att komma till skolan
  • Amerikanska råvaror. Det är bara något som är bättre med svenska.
Kommentera

