Paper Towns

Mamma hade fått biobiljetter av jobbet, men eftersom hon inte går på bio så fick jag & Malin dem så vi kunde gå på en film tillsammans. Så en måndag gick jag och malin för att se på filmen Paper Towns. Innan bion så åt vi mat på Spice& Rice, det blev röd curry såklart!
Paper Towns är baserad på en bok av John Green som jag läst och gillar. Det var en del moment i filmen som var annorlunda från boken men själva helheten av filmen var som boken. Små skillnader var t.ex. att i boken så skippar de Graduation men i filmen så ska de hinna tillbaka till Prom (har ni sett filmen eller läst boken så vet ni vad jag pratar om). Och så hade de tagit ur hela Sea World delen, men de nämnde de i en scen från när de va små. Annars var filmen jättebra! Ser fram emot när Looking For Alaska kommer, som också är en bok skriven av John Green.
Vill ni läsa bra böcker så läs alla John Greens böcker.

Det är han som har skrivit The Fault in Our Stars (Förr eller senare exploderar jag). Den jag gillar minst av hans böcker är The Abundance of Katherines, en är lite segare än de andra.

11825054_10152993629231003_6306690806043467390_n

 

Kommentera

