Jobb 150%

Sommaren har gått fort och har inte haft mycket till fritid. De flesta dagar har jag jobbat dubbelpass, det vill säga att jag började med ett dagpass på städjobbet och sedan hem för att ta de lugnt en timma eller så inna jag cyklade till Sjukhuset för ett kvällspass på de jobbet. Så de flesta dagar jobbade jag i princip 06-22. Har jobbat minst 200 timmar varje månad. Juli blev lite mer, då blev det nästan 250 timmar. Men pengar är det och sparandet går frammåt när större dele nav lönen går in på sparkontot till USA!
Har även börjat på universitetsansökningarna igen. Ska skicka in första delen i helgen och betala avgiften så att jag kan gå till Folkungaskolan på måndag och be de skicka in mina betyg till UMN:TC.

En annan liten kul grej. Jag har HELA sommaren trott att Jane landar på Arlanda på måndag. Och i förrgår så skulel jag kolla vilken tid hon lämnar Minneapolis svensk tid av ren nyfikenhet oh så jag vet när hon är påväg. Då ser jag att de står Tisdag 18 Augusti. Jag fatta verkligen inte först för jag va helt säker på att hon landa den 17e. Men sen kom jag på att man landar ju i serige ett dygn senare med tidskillnaden och allt. Skapligt tur att jag inte hade köpt tågbiljetter än. Hade dessutom tagit ledigt från jobbet så jag kan hämta henne, men som tur så kunde hon som skulle vikariera för mig komma in på tisdag istället. phew.. Hade annars varit en kul historia om jag stått där på arlanda på måndag och ingen Jane kom och inse försent att jag va där ett dygn för tidigt.

Kommentera

