Jane är här!

Jane är i Sverige!
I tisdags så kom Jane till Sverige. (för er som inte vet så är Jane en kompis från Minnesota). Jag åkte upp med tåget till Arlanda i tisdags och mötte upp henne på flygplatsen och sedan tog vi tåget hem tillsammans. På vägen upp så fick jag lite tågtrubbel dock… Jag hade läst fel på min biljett och missade mitt tåg. Så de var bara att boka ett nytt strax efter. Blev en dyr resa fram och tillbaka men inget jag kunde göra något åt.
Under tiden jag väntade på flygplatsen så träffade jag även Zara en liten stund då hon också var på Arlanda eftersom hon och hennes sambo skulle till Barcelona. vi har inte setts på några år så det var väldigt kul!

När vi kom till Linköping så hämtade pappa oss på tågstationen och så blev det middag direkt när vi kom hem till lägenheten. Efter middagen så gick vi runt och gick lite i gottfridsberg och valla så att Jane inte skulle somna för tidigt så hon kunde få en bra dygnsrytm direkt. Vi gick till rydspåret så jag kunde visa henne var hon kunde springa om hon vill göra de och sen gick vi till Gamla Linköping en stund. Det är ganska kul att se hur hon blir så facinerad av byggnader och omåden som för en själv är så normalt och inget speciellt, men jag minns precis hur jag var när jag flyttade till Minnesota och tog bild på verkligen allt!

Onsdagen började med att jag skulle jobba 06-14. När jag kom hem från jobbet så gick vi ner på stan och kollade in International Street Market med all mat från olika länder. Jane valde en rätt från Thai stället och jag tog en Jordgubb/Nutella Crepés. Va riktigt gott! Sen tog vi en tur in till Trädgårdsföreningen innan vi traskade hem igen.

Imorgon blir det upp tidigt igen för vi ska ta bussen till Göteborg och stanna där till fredag!

11904658_10153010347117344_7633714925389793945_n

One comment

Kommentera

