Göteborg

Torsdag den 20:e augusti var det dags för första lilla resan under tiden Jane är här. Tidigt på morgonen så tog vi bussen till Göteborg. Vi kom till Göteborg kring 11 och gick genast från terminalen till Gothia Towers Hotel. Vi kunde checka in tidigt vilket var skönt. Vid 15 så öppnade Liseberg vilket var det enda vi hade planerat för dagen. Min vän Janni som bor utanför Göteborg kom även dit och mötte upp oss. Det var en riktigt kul dag och vi åkte mycket men inte allt. En del saker som jag annars skulle åkt blev det inte denna gång, mest för att jag inte kände för att åka själv (Varken Jane eller Janni gillar/klarar av attraktioner där man gungar och snurrar runt samtidigt, så bland annat spin rock och mechanica uteblev för min del.)
Efter en lyckad dag på Liseberg tog sig Jane & jag tillbaka till Gothia Towers och Janni åkte hem.
Fredagen började ned en väldigt god frukost på hotellet. Det är något speciellt med hotellfrukost!
På fredagen så hade vi inte en hel dag i Göteborg, utan endast fram till 16 ungefär, då vi var tvungna att hinna tillbaka till Linköping till 20:30 för middag med familjen, men vi gjorde de bästa av dagen. Vi började med att gå runt och kolla lite i affärer men hittade inget, sedan så tog vi en tur med Paddan och kände oss väldigt turistiga. Efter våran tur med paddan såg gick vi till trädgårdsföreningen. Och där vände en väldigt bra dag till att bli en riktigt kass dag. Vi fotade lite blommor och så märker jag plötsligt att min mobil är borta… Efter lite panik och letande bland blommorna så gick vi tillbaka samma väg vi kom från Paddan för att se om den var där, ingen tur. Vi hittade dock ett McDonalds där Jane kunde koppla upp sig på WiFi. Jag tänkte mest att jag skulle skriva till pappa på facebook att min mobil är borta, men istället ser jag att han har kommenterat en av Janes statusar att min mobil är återfunnen och finns i trädgårdsföreningen. Tydligen hade en ärlig och snäll parkvakt hittat den, som sedan hade ringt upp pappa från min telefon. Så skönt att de finns så ärliga människor! Den då kassa dagen blev åter igen bra! Vi gick sedan runt lite mer i Trädgårn innan vi traskade tillbaka till hotellet för att hämta våra väskor innan vi tog bussen tillbaka till Linköping.

I Linköping väntade en middag med familjen (minus Martin + familj som inte kunde komma) eftersom Pappa & Saow åker till Thailand och Saow kommer vara borta i 3 månader, så det blev en liten hej då middag och en hej Jane middag.

Kommentera

