Hobby och Hockey

Äntligen har hockey säsongen dragit igång för i år!
I tisdags började jag säsongen för min del, de andra har varit igång i nån vecka eller två medan jag va i USA . De blev fys innan ett ispass och bör jag ens nämna hur kul det var att vara tillbaka på is? De känns verkligen som denna säsong kommer bli bra, verkar som ledningen är stabilare och en större trupp, 5 nya spelare har vi i laget.
Idag torsdag så var vi 16 utespelare och 2 målvakter, och hur ofta hände de förra säsongen, då var man glad om de va 10 pers.
Hockeyn är ett ställe där alla bekymmer för min del inte finns och ett liv utöver de andra.
Utöver hockeyn så har jag börjat söka jobb, typ. Har börjar skriva massa personliga brev och reggat mig på Manpower i hopp om att hitta ett jobb.
Behöver tjäna lite feta cash jag med så jag kan köpa fina saker.
Alla har börjat skolan nu och jag önskar att de va min tur med, men jag valde att vänta ett år och de tror jag att jag gör rätt i. Om ett år kommer jag bo i Los Angeles och glida runt med kändisarna i hollywood och beverly hills, eller?

Utöver det där så har jag en hobby många kanske inte vet om, alla vet säkerligen att jag tar sjukt mycket bilder och så.
Men att ha bilderna digitalt kan va kul, dock inte lika kul som fysiskt, i ett lite trevligare album.
Scrapbooking är de jag pratar om, blev intresserad av det under mitt år i USA så min värdmammas syster höll på med det.
Här är ett exempel på vad som hålls på.

Det som är på bilden är väldigt simpelt, och anledningen till de är att mitt nuvarande projekt innehåller cirka 1000 foton, så att göra alla sidor avancerade och massor skulle ta för tok lång tid då jag sitter på en deadline då detta är en present till en som står mig väldigt nära. Ett album eller två, med händelser från allt som hänt sedan vi gick i 9an till nu.

Och såhär kan de se ut på mitt bord om jag sorterar bilder så allt hamnar i kronologisk ordning. Det som syns på bilden är alla bilder jag har kvar att ordna med. de är cirka 500 bilder. Hoppas på att de är borta från bordet i slutet mot nästa vecka. Alla små lappar på högarna är händelse, datum och år så jag vet vilken ordning allt ska göras i.
Denna gåva jag håller på med nu har jag lagt ner ungefär 1500, så det är ingen billig historia så hoppas verkligen att det uppskattas.

Nu ska jag fortsätta i mitt arbete, Inatt ska jag vara vaken hela natten då jag är trött på att somna vid 6-7 och gå upp vid 3, måste tillbaka till den svenska tiden och somna runt midnat ochvakna kring 10-11.
So long!

Lämna en kommentar